Uroczystą Galą w Teatrze Powszechnym zakończyła się Kampania „Białej Wstążki”. Celem międzynarodowej akcji jest przeciwdziałanie przemocy wobec kobiet.
Koniec każdej kampanii czy akcji jest zawsze okazją do podsumowania wyników podejmowanych działań. Włodzimierz Wolski, dyrektor Ośrodek Interwencji Kryzysowej, głównego organizatora Kampanii w Radomiu nie ukrywa zadowolenia z faktu, że „Biała Wstążka” z każdym rokiem staje się bardziej popularna:
Kampania „Białej Wstążki” dociera do coraz większych środowisk. Nam najbardziej zależy na młodzieży, ale nie tylko. I dlatego różne środowiska się jednoczą we wspólnym celu. I to jest bardzo piękne, istotne, że ona się rozrasta, że z roku na rok coraz więcej podmiotów. Radomscy sportowcy bardzo czynnie uczestniczą, grają mecze ze wstążkami, jak na przykład koszykarze HydroTruck Radom grali w sobotę.
Jednym z zadań kampanii jest zaznajamianie z problemem przemocy i jej przeciwdziałanie. W tym celu są organizowane spotkania z młodzieżą, podczas trwania akcji:
Taką podstawową formą spotkań z młodzieżą są debaty. Była debata w „Elektroniku”, w Zakładzie Doskonalenia Zawodowego, była w „Kochanowskim”, gdzie z młodzieżą rozmawiamy na te tematy – tak ważne, istotne zdanie młodych jest tu bardzo ważne dla nas. Mają super pomysły, mają swoje przemyślenia, bo widzą ten świat trochę inaczej.
W tegorocznej Kampanii obok Miejskiego Ośrodka Interwencji Kryzysowej i radomskich sportowców wzięły udział między innymi Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, Komenda Miejska Policji i Radomskie Szkoły Średnie. Ambasadorką tegorocznej akcji była Małgorzata Potocka Dyrektor Teatru Powszechnego w Radomiu, a Radio Radom objęło Kampanię patronatem Medialnym. Partnerem wydarzenia jest Samorząd Województwa Mazowieckiego.