Lotnisko Warszawa-Radom zaczyna pełnić funkcję, do której zostało zaprojektowane. Staje się realnym wsparciem dla Lotniska Chopina. Powodem są prace modernizacyjne na warszawskim Okęciu, gdzie jedna z dróg startowych została wyłączona z użytku. Część ruchu lotniczego, w tym rejsy czarterowe, przeniesiono właśnie do Radomia
Lotnisko w Radomiu, po kompleksowej przebudowie, dysponuje pasem startowym o długości 2500 metrów, który pozwala obsługiwać średnie maszyny pasażerskie. Terminal oddany do użytku w 2023 roku został zaprojektowany z myślą o ruchu wakacyjnym i tanich liniach lotniczych.
Choć port wciąż obsługuje mniej pasażerów, niż zakładano w prognozach, obecne wydarzenia potwierdzają jego przydatność i gotowość do działania w sytuacjach wymagających odciążenia największego lotniska w kraju. To może być argument za tym, że Radom stanie się trwałym elementem systemu lotniczego w Polsce, a nie jedynie inwestycją rezerwową.
Foto. Dariusz Kłosiński/Lotnisko Warszawa-Radom